Ogos 14, 2013

Kisah Raya Kami

Assalammualaikum.....

Hari ni, tengah rajin nak cerita kisah raya kami.... tahun ni xdelah meriah sgt..sambut sederhana jer... sebabnyer, kami xde baju raya..hahahahhaha... alkisahnya, sepatutnya aku dan suami xbalik raya...en suami kene kerja malam raya sampai raya ke 4.... So, aku pon xdelah prepare ape2 pasal raya ni...cuma adalah sediakan kuih raya sikit klu2 ada org dtg rumah nanti, adalah nak dihidangkan..ngeee.... Nak dijadikan cerita, 1 hari sebelum Umat Islam nak menyambut raya ni... tetibe en suami nie dpt berita mesin kat tempat kerjanya rosak.... dan kami pon panjatkan kesyukuran sbb dpt jugak beraya bersama family di kampung... So, tempat keje suami tutup selama seminggu...alhamdulillah...6 hari kami beraya dikampung, memang puas....

Raya 1st & 2nd aku beraya dirumah en suami...memandangkan adik beradik ku sepakat nak balik raya ke3 dan abah pon raya kat umah mak mertuanya dulu...so, aku xdelah nak berebut2 balik kg kan...padahal kg en suami dan kg aku sebelah2 jer...kihkihkih... 2 hari tu byk habiskan masa dirumah, cuma raya 1st tu adelah pergi beraya 3 or 4 buah rumah sedara sebelah en suami...

 *family en suami, xde ldm gambar nie keluarga abg long xsampai lagi...

* kami di pagi raya... tema pink&purple

Masuk hari raya ke3, tengahari tu baru kami gerak ke rumah family aku... pastu kami semua terus ke rumah makude di MUAR sbb ada open house... memandangkan tengahri xmasak, open house lah kami serbu... dah alang2 kami ke MUAR, terus plan beraya ke rumah sedara-mara sebelah arwah mak... adelah dlm 4buah rumah, memang kenyang perut dibuatnyer.... dan disamping itu aku kenalkan la en suami pada sedara-mara sebelah arwah mak, sebab time kahwin dorang xdpt dtg... en suami pon pening dah nak igt... hehehehhe.... 

*kami yg nampak purple..... ^_^

Raya ke4 pulak, xde plan pon nak kemana, tetapi ade 1 rumah lagi sedara sebelah arwah mak xpegi... so dlm tengahari jugaklah pegi ke Muar semula.. sebab sedara-mara arwah mak byk duduk kat MUAR... 
disebabkan xmkn tengahri lagi, lepas beraya tu terus cari kedai makan ASAM PEDAS kat parit jawa... adelah 2 3 kedai dah buka, tapi memang penuh.... sudahnye kami pergi kedai yg agak tersorok dan xberapa ramailah... asam pedasnye agak kureng rasanya, tapi ikan sgt fresh.... dan harga pon berpatutan... kami makan 11 orang, lauk asam pedas ikan pari baru RM80.00++... sgt murah ok... kami bajet dah lebih RM150.00....  after makan terus balik... sbb dah xlarat dah.... malam dorang rancang nak beraya kat rumah family en suami...so, aku pon kene balik kejap tolong sediakan apa2 yg patut.... nasiblah dpt jodoh kg sebelah2.... ^_^

 *terima kasih kak long belanjer asam pedas... heheheheh

*raya ke4 kami tema merah&hitam

Raya ke5, kami semua bertolak ke KL sbb nak beraya sedara-mara sebelah Abah pulak... lagipun atok ada duduk KL dengn pakcik kat Puncak Alam, so, alang2 nak g tgk atok..kami pon beraya la ke rumah makcik2 kat KL gak... Pagi tu kami semua tgh bersiap dari dari Melaka, tetibe ayah & mak en suami dtg beraya, singgah jap sbb dorang tahu aku & en suami nak balik KL terus dah...lepas dorang balik kami semua konvoi tolak ke AMPANG rumah abg ngah aku...singgah sana mkn tengahari... pas zohor baru gerak ke PUNCAK ALAM raya rumah Pak Anjang sbb atuk duduk dgn dier... pas asar pegi rumah abg jib kat DAMANSARA...berhenti rhat jap kat rumah abg aku... sbb malam nak ke WANGSA MAJU pulak rumah makcik, adik kepada abah... So, dlm 1 hari tu 4 buah rumah kami beraya.. memang peewwaaaiiiii.... malam tu aku tido AMPANG...esok pagi dah balik NILAI.. fuuuuhhhh..... memang jalan raya sakan betul tahun nie... ^_^

* raya ke5-KAMI.... 
(nampak cam aku pregnant kan...moga2 ada cptlah ada isi..ameennn...)



Disamping ini, kami suami isteri ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf jika kami ada menyakiti hati secara sengaja atau tidak dan halalkan makan minum kami klu kami ada terambil secara sengaja atau tidak...

SELAMAT HARI RAYA ADILFITRI
MAAF ZAHIR & BATIN
TULUS IKHLAS DARI AMERANEM

1 ulasan:

Cik Itah berkata...

meriah raya bersama si dia :)

salam aidilfitri ..