Ogos 20, 2013

Kehadiran Orang Ke3 Dalam Hidup Kami

Assalammualaikum w.b.t......

Tajuk entry jer mesti korang dah dpt agakkan... Syukur alhamdullillah, penantian selama 7bulan akhirnya membuahkan hasil ^_^ ... tapi sampai skrg masih belum percaya lagi yg aku bakal jadi IBU... heheheheheh.... 

Ceritanya begini, Raya ke3 aku dah start rasa sgt2 letih... keje aku nak tidurrrrrr....zzzzzz... nasiblah masa tu dah balik rumah abah n beraya bersama adik beradik aku. so, xdelah aku segan sgtkan..memang buat perangai la kan... tapi kecian kat en suami sbb kurang layanan daripada aku.... memang en suami terabai sekejap sebelum dpt tahu aku pregnant... nak dijadikan cerita...dari raya ke3 hingga raya ke6 aku dlm keadaan yg sgt2 malas, mengantuk, migrain dan tekak berasa payau... semua tu sikit pon xbgtahu suami sbbnyerrrrrrrr.......................^_^ (rahsia rumahtangga...hehehehhe...)

So, raya ke 7 dah start keje... masih larat la nak gi keje n nafsu makan ade lagi.... tapi dlm hati nie tergerak nak buat UPT (urine pregnant test)... tapi dlm masa yg sama, rasa takot bila dpt tahu keputusannye -ve.... sabarkan hati lagi nie.... ntah mcm mane, jumaat pagi tu bgn je tidur hati ni tergerak nak buat UPT... hati duk berdebar2 tunggu keputusan, alhamdulillah memang naik 2 line dan sgt terang... memang dah xsabar nak bagitahu en suami nie.... konon2 nak buat kejutan, aku pon tinggalkan la UPT tu siap nota kat sebelah remote TV... sbb aku bajet die sampai rumah akan capai remote TV dan perasan ade nota tu... dan aku pergi ke keje dengan perasaan berbunga2.... xsabar nak tunggu en suami balik kol 3ptg nnti....

tunggu punya tunggu, manelah tahu dier ade msg ke kan.... kol 4ptg xde berita...kol 5ptg pon xde pape... aku nak call, hp habis credit plak... sudahnya aku balik keje tu rupanya en suami xbalik lagi sbb dier OTY...aiiissssshhhhh....baru nak buat kejutan... :(

Sudahnya masa dier balik aku mandi, masa tu gak pintu bilik air kene gegar... sbbnye en suami baru baca msg aku... ^_^ dah nampak senyumannyer yg aku rindu selama seminggu tu..... hehehehehehheeh.... malam tu jugak dier ajak g klinik utk pastikan, dah pegi klinik pon dier masih xpercaya doktor tu ckp...hahahahahhaa.... 

** nie UPT dari klinik... alhamdulillah.... doc ckp dah 6minggu 1 hari masa nie...

**gambar nie membuatkan naluri keibuan aku semakin kuat mengatakan aku pregnant ^_^

Insyallah lagi 2 minggu, boleh la buat buku merah kat klinik panel... xsabar nak scan dan tengok ade janin dlm perut nie... doakan sy dan baby sihat walafiat ye kawan2... ^_^ semoga semuanya berjalan dengan lancar.... ameennnn.....

** wajah berseri2 ayah & ibu to be... 


0 ulasan: