April 07, 2011

Colmar Tropicale Bukit Tinggi, Pahang

Nie pun entry dah lama.. lama pun xde la lama sgt... dlm 2 minggu yg lepas.... macam mana leh sampai kat sini??? perancangan last minute ok.... selalunyer,benda yg last minute la yg menjadi....

Kami pegi, balik hari.. xtido sana pun sbb xmampu.... yelah,hotelnye 1 mlm je dah RM200++... lagipun xdepape la kat sane... klu nak honeymoon tu boleh la... Aku naik atas tu sbb nak bergambar jer.... suke dengan bangunan Perancis tu...  Pastu disbbkan aku xpernah sampai, hati nie teringin sgt nak pergi...tu yg maen redah jer.... @_@

Aku bergerak dari Bangi dlm kol 8.30 pagi dengan 2 kereta... pung pang...pung pang.... kol 11 gak la sampai kat Bukit Tinggi nie... ikutkan dlm 1jam dah sampai la.. tapi sbb naik tu kiteorang mengisi perut yg lapor nie kat hentian genting sempah... becoz mknan kat atas adelah sgt mahal yekkk...nanti aku cerite harga2 makanan kat atas... sebelum nak sampai Colmar Tropicale ni... korang akan jumpe kandang kuda dan taman arnab... kat tempat kuda ni korang boleh tunggang kuda... sekali masuk RM2 dewasa... klu nak tunggang kuda, bayar ikut jam... yg tu aku xpasti berapa... sbb masa aku nak pegi tu ade anjing besar sgt,so,xberani nak tunggang kuda tu... kalau korang xnak tunggang kuda, korang boleh pergi taman arnab... nie skali masuk RM3 xsilap aku... aku xmasuk sbb tempatnyer kecik jer... ade binatang laen gak... bagi yg bawak kanak-kanak tu bestla singgah sini... ade keldai,boleh ditunggang yekkk... aku dan kawan2 hanya tengok dari luar jer.... sbb xkuase nak masuk,kebanyakkan kanak2 jer yg masukk..huhuhuhu.....
gambar xamek yekkk....

Gambar2 kat bawah nie bile aku n the gang dah sampai kat Colmar Tropicale nie..... cantik sgt....masa sampai tu rase gak la angin sejuk kan..... bile masuk ke kol 12tghri,huhuhuhuh.. angin panas beb!!!!
korang layan gambar eh..... ooo... masa nak sampai Colmar Tropical nie korang kene bayar RM12 seorang... kalau dlm kete ko ade 3 org... so, RM12x3org..... ade faham...???
Nie kat tempat parking.... sempat lagi bergambar..sbb batu2 nie cantikk....
Ala2... cam istana lama... nie tempat kiteorang parking kereta...
See....akhirnya sampai gak aku kat sini..hehehhehehehe.... sawan bergambar dah start....
kecian fotografer aku....


Nie dalam trak yg disediakan untuk pergi ke Japanesse Village... agak jauh gak la... klu jln kaki memang basah la ketiak ko....!!! naik trak nie free yekk....
Sampai gak.. kat atas nie jugak ade Botanical Garden....free... xkene bayaran pun...
ok, nak naik atas nie kene jalan kaki yek... lebih kurang 1-2km kot....penat gak la..sbb berbukit....
SELAMAT DATANG KE RUMAH TEH JEPUN YANG PERTAMA DI DUNIA DALAM HUTAN TROPIKA
Kat rumah Jepun nie, korang boleh sewa pakaian Kimono tau.... Kene bayar RM20 jer.... kalau korang nak merasa...cubelah.... aku mule2 tu memang teringin.. tapi masa sampai tu ramai sgt org...pastu kimono tu dh ramai org pakai.. mcm2 org lak yg pakai.. tu yyg aku lupekan niat aku tu.... huhuhuhuh....so, aku hanya bergambar shj...


Nie tempat Spa....masa nie xbuka lagi.... harga starting RM400++....@_@
Nie dah kawasan Botanical Garden... ade Restoren Jepun...
Nie dah kepenatan...panas... mencari aiskrim... korang tahu x aiskrim nie kalau kat kedai biase RM1 je kan??? kat atas nie jadi RM2++ xsilap aku... pastu aiskrim cam cornetto tu jadi RM5....cekik darahkan.... belum air mineral lagi... air mineral RM3 xsilap... klu air tin tu jadi RM4...huhuhuhuh.. belum makanan lagi....
aku n the gang sebelum naik dah borong makanan dah... so klu lapor makan je la roti....
Nie otw nak balik dah.... So, nie serba sedikit aku kongsi ngn korang.. klu ade yg teringin nak pergi... bajet aku dlm RM50 seorang (xmakan kat atas tu..) bagi yg bujang2 la... klu dah kawen n ade anak ermmm... xdpt pastikan bape bajetnyer.... So, Selamat Bercuti......

3 ulasan:

nabila saat berkata...

colmar nih pun xpenah pg lagi..aisshhh

akma berkata...

bestnye. nak pergila.

macam nak ke genting higland jugak kan?

@renim berkata...

NABILA: alaaa... dah dekat UIA pun... rasenyer dri UIA tu 30 minit je kot....

Akma: A'ah... jalan nak ke genting... nanti nampak signboard berjaya hotel bukit tinggi...ikut jalan tu la....