April 07, 2011

Bukit Tabuh,Gombak...

Entry dah lama terperuk dlm ni...lupe nak publish....hehehehhehe....
Aku xberapa pasti nama bukit nie... sama ada Bukit Tabuh or Bukit Tabur...
Alaaaa..bunyi lebih kurang jer...boleh gitu??!!! 
bukit ni xtinggi sgt.. utk sampai ke puncak 1st dlm 30minit je bagi mereka yg fit la... klu xfit mahu sejam lebih...sbb naik je dah hampir 90darjah k...sgt letih...psikologi nak kene kuat....
Igtkan dah sampai puncak 1st tu dah ok la...maknanyer dah sampai.. rupe2nyer.. kene jalan lagi sbb ade 4 puncak... sepanjang perjalanan antara puncak ke puncak tu agak horror laa..... sbb ape aku kate horror??? jom layan gambar2 kat bawah nie dulu.....

gambar2 atas nie aku di puncak yg 1 st ok....baru yg 1st..huahuahauahua....

See...cube korang tengok tol2... sesangatla horror kan..kan... 
ouuhhh!!! saya amatlah berani..  
(padahal buat2 berani jer...giler nie klu jatuh memang xhidup dah...huhuhuhu)


2nd puncak... belakang tu ade tasik xsilap...tasik ape??? yg tu aku xsempat tanyer lak..heheheheh...
 belakang tu bumbung biru tu... adalah UIA ye..... jauh kami berjalan nie....

cube korang tengok nun sebelah belakang tu.... ade org tengah turun dri bukit n nak g kat tempat kiteorng nie... huhuhuhuhuhu... bayangkanlaa...... (yg nie aku dah xtahu bukit yg keberapa... lost memory jap....)


3 gambar terakhir nie dekat bukit yg last.... kat sini memang cantik.. sbb ade rumput carpet...
menurut encik hamidy yg guide kiteorng kat ats nie... dulu lagi cantik sbb semuanya hijau..tapi disbbkan org dah ramai pergi situ,maybe tempat dorang pijak2 tu dah xtumbuh rumput carpet tu... tu yg nampak lopong2 jer...huhuhuhuhu... kat sinilah kami berehat setelah 4 bukit kami tawan... kiteorng mkn roti canai kat atas nie...huhuhuhuh.. ade mamak stall tau atas nie... pastu kiteorng makan dlm hujan..giler romantik... tapi masa nie memang hujan pun... xlebat tapi basah kuyup gak la... sepanjang pendakian tu hujan....
dah bergambar n kenyang,kami pun turun..hujan semakin lebat.. kami redah je lah.. sampai bwh dah tengahari...Tapi pengalaman yg best la.... terasa nak pegi lagi tapi xtahu bile.....korang ade berani????

4 ulasan:

nabila saat berkata...

wwooww..santeknya bukit ni..
dekat dgn uia eh??asal xtahu nih
kite pnh naik broga hill je..

@renim berkata...

erkk...ye kot dekat.. sbb dri bukit tu nampak la dekat.. klu ikut jalan raya berpusing2 gak kot..huhuhuhu.... masa pegi tu tumpang org,tu yg xtahu tu... tapi memang best... pegila....

nabila saat berkata...

kalau tnya budak uia nih mesti tahu..nak g la lepas final exam nih

@renim berkata...

mestila dorang tahu.... tapi org yg guide tu kene tahu selok belok bukit tu la.. sbb leh tahan mencabar gak....