Jun 25, 2013

HONEYMOON KRABI | Day 1 - Aonang Beach

Assalammualaikum w.b.t.

Sekian lama xupdate tentang kehidupan... asyik bisnes jerr...heheheheh.....
Alhamdulillah, dah 4bulan 2 minggu kami sebagai suami isteri menjalani hidup spt pasangan2 yg lain (yg dah berkahwin yekk...) dan baru kali ini kami berkesempatan utk berHONEYMOON... patutnya bulan 3 dah pegi ke BALI, tapi terpaksa cancel sbb terlalu banyak komitmen lain yg perlu diselesaikan...So, BALI tu akan dipostpone utk Anniversary, maybe... ^_^

Pada 16 jun 2013, kami bersedia utk berHONEYMOON ke KRABI, THAILAND... sepatutnye trip ke KRABI nie berLIMA orang...tapi disebabkan ada hal2 yg xdpt di elakkan, lagi TIGA orang tu xdpt join... Maka, terjadilah trip HONEYMOON utk kami berdua... Aku jenis malas nak fikir,so aku pon survey2 pakej yg ada dan dptlah pakej yg murah dan services yg best... korang boleh tengok kat sini LYSYA TRAVEL & TOURS...

 *xdpt duduk sebelah suami, tapi dpt duduk sebelah mat salleh hensem...Hubby pon menjeling2 jer... ^_^

*Hubby 1st time nak flight, kecian duk asing... =(


Aku kesana selama 4h 3m... sampai je airport KRABI, nnti ada pemandu pelancong tu pegang papan tanda tulis nama MRS HAZNI HANIM... terus aku n suami follow pemandu pelancong tu ke van dan rupanya ada lagi 1 keluarga warga cina pon ikot van tu dan kami menginap di resort yg sama....perjalanan dari airport ke Resort tu lebih kurang 20 minit... Paling best pakej yg aku ambil nie, dier suggestkan hotel yg menyediakan makanan HALAL... so, aku xpyah pening2 fikir makanan nie halal ke tidak... masa sampai nie, baru lepas hujan... kami dtg timing xbetul..huhuhuhuhu.....

sampai hotel, kami disambut dengan welcome drink (aku xminum pon sbb Hubby ckp masam...) pastu check in bagai, buka jer pintu bilik, FUUUUhhhhhhhh....!!! best giler resort yg kami dpt...sampai2 snap2 gambar terus....memang xbagi Hubby buat sepah lagi...ahhahahahha....dah puas bergambar, lepak2 kejap, terus kuar jalan2 kat sekitar resort jer...cari makanan sbb masing2 dah lapar.... jalan punya jalan dan survey2, jumpalah kedai mamak yg ada tanda HALAL... sbb kami tgk ada melayu makan, so kami pon ambil keputusan makan kat situ.. sbb kedai mamak yg lain ala2 mcm restoren pastu harga 3x ganda, so, kene jalan jauh skit utk makan harga 1x ganda jer..hahahahhaha..memang berjimat giler nie...

*gaya lebih, padahal xminum pon..kahkahkah....



 * Nielah kedai yg dekat dengan resort kami... ^_^

*PANCAKE BANANA+COKLAT...

After lunch, kami jalan2 sekitar Aonang Beach...lepak jap tepi pantai ambil bau pantai krai..ngeeee.... pastu tetibe aku teringat yg blog2 pernah aku baca, klu sampai sana jgn lupe try PANCAKE BANANA... haaaa.... aku ngn Hubby pon mencari la..kebetulan keluar jer resort kami, jalan sikit jer dalm 10langkah dah ada org jual PANCAKE BANANA.... igtkan mcm pancake malaysia, jap lagi roti canai laaa...cuma dorang tambah banana dan perisa2 yg ada... so, 1st time beli kami try PANCAKE BANANA+COKLAT...memang sedap gak la, cuma xberapa nak puas makan sbb nipis..ngeeee.... dan utk hari2 seterusnya, tiap2 mlm kami dinner pancake nie jer... yg kami pernah cuba PANCAKE BANANA_COKLAT, PANCAKE BANANA+CHEESE, PANCAKE TUNA DAN PANCAKE COKLAT NUTELLA.... memang best la semuanya... ^_^

**nama resort kami duduk tu, AONANG PRINCEVILLE RESORT&SPA


0 ulasan: